Moordende Hitte van Sophie Wester

Moordende Hitte van Sophie Wester, uitgeverij De Crime Compagnie

De kleuren, de titel en de afbeelding die voor de cover zijn uitgekozen maakt het als een geheel, erg goed gedaan.

Annejet heeft het ingenieuze plan bedacht om samen met haar buurvrouwen een belevingstuin te gaan creëren. Dit plan wordt door de buufjes enthousiast omarmd! Al snel krijgen ze dan ook toestemming en budget om de belevingstuin te gaan realiseren. Wanneer Annejet van te voren had geweten dat door dit project veel frustraties tussen haar en haar beste vriendin Karin zou gaan ontstaan had ze zich vast en zeker nog wel tien keer bedacht. Wanneer de nieuwe buurvrouw Katja, die samen met haar dochter Manou nog maar pas in het buurtje woont, aanbiedt om mee te helpen, lopen de onderlinge spanningen snel hoog op! Wanneer de temperaturen stijgen en de hitte ondraaglijk wordt krijgen lange vriendschappen heel wat te verduren, goed bewaarde geheimen komen aan het licht en zorgen ervoor dat alles vreselijk uit de hand loopt.

Wat een debuutthriller van Sophie Wester! Wat een geheimen, dilemma’s maar ook problemen van alledag hebben de dames in dit spannende verhaal verwerkt waarbij gruwelijkheden niet vergeten zijn. ‘Moordende hitte’ lees ik dit keer via mijn iPad en die ligt binnen handbereik zodat ik zodra het kan me snel weer in het verhaal te storten!

De personages van Annejet, Karin en Katja vind ik goed uitgewerkt. Die van Annejet heeft mij, door hoe zij af en toe in bepaalde situaties reageert, laten lachen maar ook zeker afkeurend laten knikken. Zeker bij de leugentjes om bestwil. Die trouwens in het verhaal makkelijk door verschillende personages worden gebruikt. Annejet bemoeit zich met dingen wat ze beter niet kan doen waardoor ze zich makkelijk in de nesten werkt. Ook de personages van zowel Karin en Katja vind ik interessant en hoe de verhalen van de dames met elkaar worden verweven vind ik knap bedacht!

Het schrijversduo heeft een prettige schrijfstijl waardoor het verhaal vlot weg leest. En dan die gruwelijke plottwist, jeetje die zag ik echt niet aankomen, deze heeft me enorm verrast! Nadat ik “Moordende hitte’ uit had blijf ik dan ook nog wel met vragen zitten. Het leuke van een verhaal met een open einde is dat je als lezer zelf kan fantaseren hoe het verder zou kunnen gaan….. Deze debuutthriller ‘Moordende hitte’ van Sophie Wester waar het schrijversduo Sophie Fraza en Ester Ankoné schuil gaat smaakt absoluut naar meer en krijgt dan ook 4 Sterren!