‘Meest begeerde miljardair’ van Annika Martin, uitgeverij April Books

Na het verzoek van uitgeverij April Books of ik het boek ‘Meest begeerde miljardair’ van Annika Martin wilde recenseren heb ik eerst natuurlijk de cover opgezocht. Nu was ik best na het zien van die cover wat huiverig omdat ik onlangs voor het eerst een Maffia dark romance verhaal heb gelezen en dacht dat dit verhaal van hetzelfde laken het pak zou zijn. Na het lezen van de achterflap had ik toch wel veel zin om het boek op te pakken. Enneh nu komen er in enkele romantische verhalen altijd wel wat spannende scenes voor maar of deze in de ‘Meest begeerde miljardair’ onder de noemer ‘dark’ vallen? Daar kan ik maar op een manier achter komen en dat is het verhaal gaan lezen!

Waar gaat het verhaal over?
Vicky woont samen met haar zusje Carly in het grote Manhattan waar ook eigenlijk wel rare dingen gebeuren. Zo ook de ontmoeting die ze met de oude Bernadette met haar hondje Smuckers hebben. De oude dame heeft het in haar hoofd gehaald dat Vicky een hondenfluisteraar is en smeekt Vicky haar te vertellen wat lieve Smuckers te zeggen heeft. Bernadette is niet voor een gat te vangen en bedenkt een slimme oplossing waardoor Vicky haar verzoek niet kan weigeren. Vicky heeft ook al wel in de gaten dat Smuckers hun hulp wel kan gebruiken en stemt toe. Bernadette heeft niet het eeuwige leven en komt te overlijden. Ze laat haar aandeel in het miljardenbedrijf Locke Worldwide aan Smuckers na. Wel met de voorwaarde dat Vicky tijdens de bestuursvergaderingen de gedachten van Smuckers leest en zijn beslissingen doorgeeft. Vicky twijfelt want ze wil niet in de belangstelling staan en wil zeker nooit meer gebruikt worden door een veel te rijke en ontzettend knappe man. Henry Locke is de CEO van Locke Worldwide en de zoon van Bernadette voldoet nu net aan die twee dingen waar Vicky niets meer mee te maken wil hebben. Maar of Henry zich daar wat van aantrekt…..

‘Meest begeerde miljardair’ van Annika Martin is me niet tegengevallen in tegendeel zelfs! Het is een goed verhaal waar behoorlijk wat spanning in zit tussen de hoofdpersonages! Tuurlijk is het verhaal zo ongeloofwaardig als het maar kan maar er zijn veel hilarische situaties waardoor ik regelmatig in de lach schiet. Zeker wanneer Vicky zich en Smuckers door Mimespelers laat vergezellen en een situatie creëren waar de bestuursleden van Locke Worldwide perplex van staan. Meer kan ik hier niet overzeggen want dan verklap ik teveel. Maar ook de situaties die ontstaan door de spanning tussen Vicky en Henry… de vonken spatten nog net niet van het papier af!

Ik wacht. Ik kan het uitzitten.
Nou, dan kun je je horloge blijven opwinden tot in de eeuwigheid.

Het personage van Vicky vind ik interessant en is goed uitgediept. Ook vind ik dat Vicky tijdens het verhaal zelfverzekerder en sterker wordt. Een mooie ontwikkeling is dat ze keuzes maakt waardoor ze het bestuur maar ook Henry voor het blok zet. Ondanks dat ik zeker in het begin Henry echt een hork vind, lijkt hij door zijn omgang met Vicky te veranderen. Maar is dat wel echt zo of speelt hij met haar? Om daar achter te komen raad ik je aan om het verhaal zelf te lezen!

Oja nu moet ik natuurlijk ook nog wat schrijven over de spannende ‘scenes’. Annika Martin heeft de erotische scenes wel gedetailleerd beschreven, ik vind dat deze niet de overhand hebben in ‘Meest begeerde miljardair’, de dossering ervan is goed. Daarnaast zorgt de vlotte schrijfstijl van de auteur en haar humor er voor dat ik van dit romantische verhaal waar de intriges en dilemma’s niet ontbreken heb genoten. ‘Meest begeerde miljardair’ krijgt van mij 4 Sterren.