Jeugdboek Kinderboek Recensie

Het supercoole, supergrappige superheldenboek, uitgegeven door Phoenix Books

De cover ziet er superleuk uit. De titel is op een speelse wijze afgebeeld in het midden van het boek. Aan de bovenkant van de titel staat een jochie met een bril als een superheld en onder de titel zie ik een meisje met sproetjes als superheld afgebeeld.

Verhalenbundel
In deze verhalenbundel zijn de superhelden geweldig en stoer. Sommige superhelden zijn oppermachtig en anderen moeten hun krachten nog ontdekken en zijn specialer dan ze zelf beseffen.
De verhalenbundel is geschreven door 12 auteurs. In de meeste verhalen spelen kinderen de hoofdrol maar er is een nijlpaard die superkrachten heeft. Geesten ontbreken niet en papieren voorwerpen kunnen tot leven worden gewekt. En sommige superhelden komen op TV! In elk verhaal beleven alle superhelden supercoole, superspannend, supergrappige verhalen die veel leesplezier geven.

In deze bundel staan supergeweldige verhalen. Wat ik leuk vind is dat alle auteurs allemaal, naast hun superheldenverhaal, een soort van inleiding hebben geschreven voor de jeugdige lezers. Alle verhalen zijn makkelijk en vlot te lezen. De jeugdige lezers zullen vast en zeker genieten van deze superverhalen en fantaseren dat zij een van de superhelden zijn. En ik ben er stiekem van overtuigd dat niet alleen de jeugdige lezers fantaseren dat ze een superheld zijn, nee ik denk dat sommige oudere (voor)lezers meegaan in die fantasie:-)

Het supercoole, supergrappige superheldenboek is echt een aanrader voor jongens en meisjes die van superhelden houden!

Ik wil graag Kim Braekevelt een compliment geven voor de prachtige illustraties die ze gemaakt heeft en die perfect passen bij de geweldige supercoole en supergrappige superheldenverhalen die geschreven zijn door de auteurs Nico De Braeckeleer, Rob Baetens, Bieke Vanlaeken, Lina Rahs & Erik Persoons, Marina Defauw, Tom Bergs & Kris van der Sande, Annick Bardijn, Maja Vermeulen, Marie Uiterwijk en Hanne Goorickx.

Phoenix Books heeft aan het verhalenbundel een goed doel gekoppeld wat ik een heel goed initiatief vind. Van elk verkocht boek schenkt Phoenix Books namelijk €2,50 aan de Belgische Cliniclowns superhelden die zieke kinderen in het ziekenhuis een onbezorgd lachmomentje brengen.

Het supercoole, supergrappige superheldenboek krijgt van mij 4 sterren.