Kinderboek Recensie

Hamley in de ruimte van Sandra J. Paul, uitgegeven door uitgeverij Hamley Books

Net zoals alle andere covers, die verschenen zijn over het bijzondere katje Hamley, is deze ook weer schitterend! Hamley staat dit keer in een ruimtepak op de cover. Zo nieuwsgierig zoals ik ben, kijk ik uit om dit nieuwe avontuur ‘Hamley in de ruimte’ te gaan lezen.

Hamley hoort haar baasje Viola enthousiast aan haar ouders Betty en Henry vertellen over een project waar ze op school mee bezig zijn. De nieuwsgierige Hamley luistert aandachtig waar Viola het over heeft. Ze wil natuurlijk meer weten en loopt naar Mama kat. Hamley stelt allemaal vragen over planeten en sterren, want dat is waar het project over gaat. Dan hoort ze Viola vertellen dat ze naar Space Magic gaat. Daar is een planetarium waar ook een raket staat die naar de maan zal gaan. Hamley stuitert nog net niet van nieuwsgierigheid en wil natuurlijk met Viola mee. Op de dag van het bezoek aan Space Magic kruipt ze stiekem in de rugzak van Viola. Alles gaat goed totdat ze ontdekt wordt door een aantal astronauten. Zal Hamley de eerste katronaut worden?

Sandra J. Paul begint haar verhaal ‘Hamley in de ruimte’ met wat voor een bijzonder en slimme kat Hamley is. Ook vertelt ze waar en met wie Hamley allemaal samenwoont. Zo is elk verhaal over Hamley los te lezen maar…… natuurlijk heb ik alle avonturen van dit magische katje gelezen. Tot nu toe weet de auteur me elke keer te verrassen met haar nieuwe Hamley verhaal, en zo ook dit keer. Als lezer word ik weer verwend, want wat zijn er weer superleuke illustraties toegevoegd aan het verhaal. Natuurlijk ontbreken de gebruikelijke kattenpootjes ook niet.

Wat ik erg leuk vind is dat Sandra J. Paul dit keer ‘Hamley in de ruimte’ samen met Juf Mieke en de leerlingen van het tweede leerjaar van de basisschool De Driesprong Deinze heeft geschreven. Naast dat ‘Hamley in de ruimte’ een boeiend en een avontuurlijk verhaal is, is ook dit boek weer zeer leerzaam. Dit keer is er zelfs een ezelsbruggetje in verwerkt…. Welke dat is dat verklap ik niet, maar handig is die zeker!

Inmiddels heeft de fantasierijke Sandra J. Paul al heel wat Hamley verhalen geschreven. Ik heb daarvan al heel wat gelezen en kan wel zeggen dat ik uitkijk naar het volgende avontuur van dit kleine bijzondere en slimme katje.

‘Hamley in de ruimte’ krijgt van mij 4 Sterren.