Alle wegen leiden naar Rhodes van Mariana Zapata, uitgegeven naar April Books.

Door de grote letters die voor de titel zijn gebruikt valt deze cover gelijk op! Nadat ik het boek heb opgepakt valt me de prachtige bergachtige omgeving op. Ik zie een vrouw zitten die daar op uitkijkt. Ik wil gelijk wel met haar ruilen.

Na een vermoeiende rit, die meerdere uren geduurd heeft, kijkt Aurora ernaar uit om naar het kleine appartement te gaan dat ze in haar geboorteplaats via internet gehuurd heeft. Ze is net goed en wel binnen wanneer ze geconfronteerd wordt met een grote boze man. Dit blijkt de eigenaar Tobias Rhodes te zijn die Aurora eigenlijk gelijk op straat wil zetten totdat zijn zoon Amos hem vertelt dat hij het appartement heeft verhuurd. Aurora moet praten als brugman en krijgt het voor elkaar dat ze van Rhodes mag blijven. Maar echt vriendelijk is hij niet, hij blijft kortaf en afstandelijk. Wat Aurora ook probeert, niets helpt. Aurora heeft, na een lange ongezonde relatie, niet voor niets er voor gekozen om terug te gaan naar haar geboorteplaats. Ze wil maar een ding en dat is zichzelf terugvinden….

Wat is ‘Alle wegen leiden naar Rhodes’ een heerlijk romantisch verhaal! Wat heb ik genoten van die romantiek, de onderlinge spanning en de avontuurlijke outdoor gebeurtenissen. Het boek van 453 pagina’s was dan ook niet weg te leggen en heeft mij mijn nachtrust gekost. Ik heb het er heel graag voor over gehad.

‘Het is nooit te laat om een nieuwe weg te vinden.’

Aurora (Ora)haar personage gaat de hobbels die ze moet nemen op de nieuwe weg die ze is ingeslagen niet uit de weg. Ze komt dan ook voor verschillende uitdagingen te staan. Zo ook tijdens een geplande natuurwandeling, die ze uiteindelijk in haar eentje onderneemt omdat haar jeugdvriendin door autopech niet kan komen. Ora krijgt het tijdens die wandeling te maken met wisselende weersomstandigheden die niet waren voorspeld. Natuurlijk verloopt die wandeling anders dat Ora en gedachten had en doet ze er ook veel langer over dan gedacht. Maar ze is volhoudend en weet zichzelf daarmee te overtreffen.

Die volhoudend helpt haar ook in het contact met Rhodes. Met zijn zoon Amos heeft Ora wél een leuk contact wat door hun liefde voor muziek komt. Rhodes is enorm op zichzelf en zijn zoon staat voor hem op de eerste plaats. Af en toe had ik wel even zoiets van doe toch niet zo stug, doe eens lief. Het duurt een tijdje maar Ora krijgt het wel voor elkaar dat Rhodes, hetzij wel langzaam, zich openstelt. Mooi om te lezen hoe beiden personages zich ontwikkelen en naar elkaar toe groeien.

Door de heerlijke schrijfstijl Mariana Zapata voel ik als lezer de onderlinge spanning tussen Ora en Rhodes groeien. Ik vlieg dan ook door de hoofdstukken heen want het verhaal leest als een tierelier.

Ik heb genoten van deze slow burn romance van Mariana Zapata. Na het lezen van ’Alle wegen leiden naar Rhodes’ kijk ik uit naar een volgende boek van deze auteur!

‘Alle wegen leiden naar Rhodes’ krijgt van mij 4,5 Sterren.