Fantasy Recensie

Waar de wind ons brengt van Cathinca van Sprundel, uitgegeven door Dutch Venture Publishing

De prachtige vrouw voorop de cover oogt mysterieus. Wie is zij en waarom heeft zij een zwaard in haar handen? Staat ze voor een spiegel of is het een doorgang naar een andere wereld? En wat heeft de wind ermee te maken? Allemaal vragen die de cover bij mij oproepen, dus de hoogste tijd om……juist dit verhaal te gaan lezen.

Canta is een meisje met een huidaandoening. Ze heeft namelijk bijzondere witte vlekken. Mensen vinden haar maar vreemd. Ze woont samen met Meester Antem in de Noordelijke bossen. Samen met hem is ze onderweg naar hut waarvoor ze een lange tocht moeten maken. Meester Antem heeft daar namelijk een afspraak. Onderweg worden ze overvallen door een gigantische sneeuwstorm waarbij zelfs de ijspegels hen om de oren vliegt. De zonderlinge pelsjager, zoals je Meester Antem wel kunt noemen, vertelt Canta voordat hij zijn laatste adem uitblaast een groot geheim. Namelijk de naam van de Noorderwind. Door dit geheim wordt Canta belast met de opdracht om op zoek te gaan naar de verdwenen Westenwind……

Canta begrijpt er niet veel van maar voordat ze het weet raakt ze verzeild in de intriges van machtige luchtgeesten. Met de bedelaarsgilde gaat ze de strijd aan tegen deze wezens. Maar de druk ligt hoog want als Canta de Westenwind niet op vindt zal de wereld uit zijn balans raken. Wat kan nu een meisje doen tegen al die krachten van de natuur….

Wat ik erg leuk vind is dat Cathinca van Sprundel er voor gekozen heeft om het verhaal op een bijzondere manier te laten vertellen door Puckalilly (Puck), een minstreel. Ik vind de manier waarop bijzonder omdat het niet zo is dat Puck gaat zitten en gaat vertellen. Nee er gaat altijd wel eerst even iets anders aan vooraf. Dit kan iets heel moois zijn maar ook wel iets heftigs.

De hoofdstukken zijn verdeeld in die van Puck en Canta en worden verteld vanuit de ik-vorm. De auteur heeft een makkelijk te volgen schrijfstijl waardoor het verhaal vlot leest.

De personages zijn interessant en het boek ‘Waar de wind ons brengt’ is boeiend waardoor mijn concentratie geen moment verslapt. Nee ik wil doorlezen want hoe gaat dit verhaal aflopen? Krijgt het een happy end of gaat Canta het verliezen van al die krachten van de natuur en dan heb ik het nog niet eens over de magie. Want magie speelt toch ook zeker een rol in dit verhaal.

‘Waar de wind ons brengt’ vind ik een leuk fantasy verhaal waar ik me prima mee heb vermaakt.

‘Het boek ‘Waar de wind ons brengt’ krijgt van mij 3,5 Sterren.