Verloren onschuld van Lois Blommestein, uitgegeven door Brave New Books

De jonge vrouw op de cover straalt angst maar ook wanhoop uit. Zo te zien is ze ook mishandeld. Aan de titel ‘Verloren onschuld’ van de thriller geef ik al snel een invulling maar of deze juist is?

‘Verloren Onschuld’ gaat over de tweelingzussen Lola en Jenna die in een rollercoaster terecht komen wanneer er om hen op diverse scholen jonge meiden worden vermoord. Als er dan een schoolgenoot levenloos wordt aangetroffen blijkt dit een vriendin van Lola en Jenna te zijn. De anders niet op haar mondje gevallen Lola is bang terwijl de meestal in zichzelf gekeerde Jenna woedend is. Jenna is vastberaden en er stellig van overtuigd dat zij de dader zal vinden. Houdt ze hierbij wel rekening van het dreigende gevaar? Want hoe dichter ze bij de waarheid komt, hoe meer het leven van haar zus op het spel komt te staan en niet alleen dat van Lola…..

Wat heeft Lois Blommestein met ‘Verloren onschuld’ weer een thriller geschreven die inslaat als een bom! Naast dat het een dikke pil van 463 pagina’s is, bestaat het verhaal uit twee delen. Wanneer ik een beetje bekomen ben van alle vreselijke situaties die Lola en Jenna hebben meegemaakt en net denk dat de rust wel even is teruggekeerd kom ik erachter dat deze thriller verder gaat in deel twee!

Na het lezen van zo’n kleine twintig bladzijden van het tweede deel…… Klinkt er ineens heel hard NEEEEEEEE in de kamer, dit kan toch niet waar zijn! Lois wat doe mij aan en mij niet alleen. Hebben Jenna en Lola nog niet genoeg voor hun kiezen gehad….. Want geloof me het is niet mals wat de auteur heeft geschreven. Maar wat Lois Blommestein heeft geschreven gebeurd helaas in het dagelijks leven ook. Ik realiseer mij gelijk dat de rollercoaster aan emoties voor Lola en Jenna weer van voren af aan begint! OMG arme meiden.

De personages van Lola en Jenna zijn goed uitgediept en de gruwelijke gebeurtenissen die de meiden meemaken zijn zo levensecht en gedetailleerd beschreven, dat deze echt wel binnenkomen. Het is een wirwar van emoties, verdriet om het verlies van hun vriendin, de angst, de intimidatie waar ze beide mee te maken krijgen maar ook de woede……Ik voel ze allemaal.

Wie de thrillers van Lois Blommestein kent weet dat zij haar personages niet spaart en heftige situaties laat meemaken. Vaak verwerkt de auteur gebeurtenissen die vaak realistisch en actueel zijn, zo ook in dit boek.

‘Verloren onschuld’ krijgt van mij 4,5 Sterren.