Dodelijke cocktail van Nadine Barroso, uitgegeven door De Crime Compagnie

Door de gekozen kleur, het cocktailglas en uiteraard de titel, maakt deze cover voor mij zeer aantrekkelijk. Ik vind hem helemaal geweldig. De toevoegde tekst op de cover is zeker een eyecatcher en ik ben reuze nieuwsgierig naar deze nieuwe thriller van Nadine Barroso.

De Italiaanse zomervakantie van de vijf vriendinnen, Charlie, Maaike, Tessel, Isabel en Esmee aan de Riviera del Conera begint geweldig. Heerlijk zonnen, lekkere cocktails en …. Natuurlijk mooie mannen! Ze zetten dan ook flink de bloemetjes buiten totdat er een drama gebeurt en hun vakantie eindigt in een nachtmerrie. De terugreis naar huis doen ze dan ook niet met z’n vijven..…Jaren na de noodlottige vakantie ontvangt Charlie een oude ansichtkaart waardoor alle herinneringen uit het verleden in alle heftigheid terug komen. Ze vraagt zich af of de anderen van haar oude vriendengroep ook opeens een ansichtkaart hebben ontvangen? Ze dragen immers allemaal al twintig jaar het duistere geheim met zich mee.

Nadine Barroso heeft de thriller ‘Dodelijke cocktail’ twee verhaallijnen gegeven. De Italiaanse zomervakantie speelt zich af in juli 2003 en het moment waarop Charlie de oude ansichtkaart ontvangt vindt plaats in het heden. Wat voor gruwelijke situaties krijgen de meiden voor hun kiezen!

Sisters voor misters

De personages van de vijf vriendinnen zijn goed uitgediept. Ik heb wel gemerkt dat Nadine haar personages zulke rollen heeft gegeven waarmee ze mij als lezer een beeld over hen laat vormen. Hierbij zijn de onderwerpen populariteit, jaloezie, macht, kwetsbaarheid en seksualiteit allemaal door de auteur verwerkt in haar thriller. Ik kom tijdens het lezen van ‘Dodelijke cocktail’ er al snel achter dat ik mijn beeld over sommige personages absoluut bij moet stellen!

I may not be pretty, but I am pretty strong

De auteur heeft voor haar boek gebruik gemaakt van korte hoofdstukken. De twee verhaallijnen wisselen de elkaar in een hoog tempo af. Nadine zorgt ervoor, door naast alle spannende gebeurtenissen en haar vlotte schrijfstijl, dat mijn aandacht geen moment maar dan ook echt geen moment verslapt. Ik ben namelijk zo geconcentreerd aan het lezen dat ik niet heb vernomen dat er al verschillende keren iets aan mij is gevraagd……

En wanneer ik ‘Dodelijke cocktail’ uit heb gelezen denk ik nog een tijdje na over het sublieme einde die Nadine Barroso aan dit verhaal heeft gegeven. Wat weer een geweldige thriller!

‘Dodelijke cocktail’ krijgt van mij 4,5 Sterren.