Blogtour Feelgood Recensie

Zomerliefde in Mermaids Point van Sarah Bennett
, uitgegeven door Dutch Venture Publishing

Door de vrolijke aantrekkelijke cover die ‘Zomerliefde in Mermaids Point’ van Sarah Bennett heeft, kan ik het boek niet laten liggen. De achterflap is zo uitnodigend dat ik dit verhaal zeker wil lezen.

In de afgelopen periode heeft Jake Smith als journalist aan een artikel gewerkt dat veel van hem heeft gevraagd. Inmiddels is het artikel geschreven en gepubliceerd maar Jake blijft met ‘wat als’ vragen zitten. Zijn uitgever merkt dat Jake opgebrand en gedesillusioneerd is en besluit hem naar het kustdorpje Mermaids Point te sturen om bij te tanken. Natuurlijk zit er een addertje onder het gras want wanneer Jake daar is kan hij gelijk onderzoeken of er daar daadwerkelijk eenzeemeermin is verschenen. Het internet staat er namelijk vol van. Jake maakt al snel kennis met Laurie Morgan, de uitbaatster van het dorpscafé. Laurie ziet Jake, weliswaar een hele knappe, als de zoveelste nieuwsgierige toerist. Totdat ze hoort dat hij een huisje voor de hele zomer heeft gehuurd om in alle rust zijn boek te gaan schrijven. Jake vindt het dorpsleven erg aantrekkelijk maar daar blijft niet alleen bij het dorpsleven. Hij denkt namelijk dat de familie van Laurie betrokken is bij het verspreiden van het gerucht dat er een zeemeermin is gespot in Mermaids Point. Wat gaat hij doen? De waarheid achterhalen of de vrouw beschermen waar hij verliefd op begint te worden.

Wat een heerlijke feelgood is ‘Zomerliefde in Mermaids Point’. Een superleuk verhaal om lekker bij weg te dromen in het zonnetje. Voor mij is dit een boek dat ik graag even tussendoor pak en die ik dan ook in een uurtje of 2 uitlees.
Door Sarah Bennett haar overtuigende schrijfstijl waan ik mezelf in het zomerse kustdorpje. Waar kan ik een weekendje boeken? Met mijn ogen dicht ruik ik bijna de geur van de heerlijke baksels van Laurie, het water loopt me tijdens het lezen dan ook gewoon in de mond….

Fijn vind ik dat de auteur de personages van Jake en Laurie wat heeft uitgediept. Laurie komt uit een warm en liefdevol gezin. Helaas heeft Jake een andere ervaring. Dat er een aantal hobbels moeten worden genomen hoort erbij vind ik. En die zijn dan ook zeker aanwezig in ‘Zomerliefde in Mermaids Point’. Want het kan immers niet alleen maar rozengeur en maneschijn zijn. Gaat de verliefde Jake Laurie beschermen tegen de waarheid of kiest hij voor….
Daar kun je maar op een manier achterkomen hé!

‘Zomerliefde in Mermaids Point krijgt van mij 4,5 Sterren.