Recensie Serie Thriller

Lafaard! van Sterre Carron, uitgegeven door Phoenix Books

De groene cover roept een onbehaaglijk gevoel bij me op. Komt dit omdat er een deel wat mistig is? Ieder geval wekt ‘Lafaard!’ Van Sterre Carron mijn nieuwsgierigheid zeker. Mij heeft een Rani Diaz verhaal tot nu toe zeker niet teleurgesteld Nee sterker nog, het laatste boek (Zonder genade) kon ik niet wegleggen. ‘Lafaard!’ wil ik heel graag lezen!

Zoë wordt, na een uit de hand gelopen verjaardagsfeest, nogal brak wakker en kan zich niets meer herinneren. Ze heeft een black-out. Drie vrienden zijn blijven slapen en zijn nog diep onder zeil wanneer Zoë een kijkje bij hen neemt. Ze besluit een frisse duik in het zwembad te nemen, Maar het plezier ervan wordt haar snel ontnomen nadat ze tegen iets aan zwemt. Aan de bodem van het zwembad is een lichaam vastgebonden. Wie is er verantwoordelijk voor deze moord?

Rani Diaz en haar team wordt op deze klus gezet die van begin af aan veel vragen oproept. Want spreken Zoë en haar vrienden wel de waarheid? Weten ze echt niet meer wat er gebeurd is? Of veinzen ze een black-out? Of Rani en haar team hun handen nog niet vol hebben aan deze zaak verdwijnt er ook nog een 15 jarige topgymnast na een Halloweenfeestje. Met man en macht wordt er naar dit meisje gezocht. Lukt het om haar op tijd vinden? Zeker nu het lijkt alsof de dader hen net elke keer een stap voor is….

Sterre Carron heeft een schrijfstijl waarmee ze me inpakt. En dit doet ze vanaf de eerste bladzijde. Na het lezen van een heftige proloog wil ik maar een ding weten:wat is er in vredesnaam met Maité gebeurd? Het houdt me bezig….

Voor Rani Diaz haar personage, ook al ben ik het niet altijd eens met wat ze doet en wat ze juist niet doet, heb ik een zwak. Haar arbeidsethos is voor mij herkenbaar en ik snap dat ze voor haar werk eigenlijk altijd aanstaat en het loslaten moeilijk vindt. Maar ik merk ook wel duidelijk dat Rani zich wel ontwikkelt. Ze doet zeker haar best om meer los te laten en er meer voor haar gezin te zijn. Daarnaast kan ze streng en hard voor haar omgeving zijn (ook voor zichzelf) maar uiteindelijk spreekt ze wel haar waardering of complimenten uit. Maar owee als je het verprutst dan krijg je de wind van voren en daar blijft het dan ook niet bij.

Lafaard! is een goed gekozen titel voor deze thriller. Zelf was ik natuurlijk alert en op zoek wie de lafaard kon zijn. Maar die lafaard liet zich niet zien, goh wat gek! Het is een personage waarvan ik het niet had verwacht maar toen het verleden (zeg maar gerust beerput) werd opengetrokken….. Wat een gruwelijk personage, ik zou haast begrip krijgen voor de dader. Ik zeg ‘haast’ want de dader is nog erger dan de lafaard!

De auteur weet me altijd te raken met haar heftige verhaallijnen waarbij de personages goed zijn uitgewerkt. Zo nu ook weer! Inmiddels zijn er 20 boeken met Rani Diaz in de hoofdrol door Sterre Carron geschreven en wat mij betreft volgen er nog een heleboel meer want ik ben Rani haar personage nog lang niet zat!

‘Lafaard!’ krijgt van mij 4,5 Sterren.