Wakker van Ingrid Oonincx, uitgegeven door De Crime Compagnie

‘Wakker’ heeft een cover die zeker opvalt en waar je niet omheen kunt. Ik in ieder geval niet! De gebruikte kleuren in combinatie met een ‘slapende’ vrouw die lijkt tussen wakker en slaap te zweven, althans dat is mijn interpretatie, en de tekst; Slapeloosheid leidt tot een nachtmerrie triggeren mij enorm. Om deze reden wil ik deze thriller van Ingrid Oonincx lezen.

Liz, Robin en Jonathan kennen elkaar niet maar een ding hebben ze met elkaar gemeen; hun slapeloosheid breekt ze op en zorgt voor grote ellende in hun leven. Wanneer ze horen van een experimentele slaaptherapie in een voormalige adbijklooster pakken ze alle drie de mogelijkheid aan om deze therapie te volgen en hopen dat ze snel beter kunnen slapen. Ze komen alle drie uitgeput bij het klooster aan. Wanneer ze horen dat ze alle telefoons, laptops en tablets in moeten leveren slaat de eerste twijfel toe. Wanneer kort daarna een eerste dode valt komen ze erachter dat ze opgesloten zitten in klooster en dat ontsnappen niet mogelijk is.

Na het lezen van de thriller ‘Wakker’ van Ingrid Oonincx heb ik mezelf afgevraagd waarom er niet eerder een boek van haar op mijn pad is gekomen? Het is immers haar 7e thriller al! Het antwoord moet ik daarop schuldig blijven. De auteur heeft bij mij door ‘Wakker’ de interesse zeker gewekt naar eerdere boeken die ze heeft geschreven!

De personages van Liz, Robin en Jonathan kan ik wel de hoofdpersonages noemen in deze thriller. Want er zijn naast deze drie nog een vier deelnemers die mee doen aan de experimentele slaaptherapie van dokter Albert Gimbrère en zijn staf. De deelnemers komen in de meest gruwelijke situaties terecht waarbij ze opgejaagd wordenen de meest vreselijke testen moeten doen.

Ik vind dat de personages van Liz, Robin en Jonathan zich erg goed ontwikkelen. Door wat ze allemaal meemaken komt hun overlevingsdrang en oerkracht naar boven. Ze weten elkaar en hun mede slachtoffers van de ellende waarin zij zich bevinden steeds over te halen om de testen zo goed mogelijk uit te voeren. Ze gaan hiervoor tot het uiterste.

Ingrid weet mij met haar thriller ‘Wakker’ enorm te boeien. Het spannende verhaal, dat uit korte hoofdstukken bestaat, lees ik dan ook vrij snel uit. Dit komt ook door de auteur haar vlotte schrijfstijl. En dan het ontknoping, jeetje bedenk het allemaal maar eens! En wanneer ik daar een beetje van bekomen ben, verrast Ingrid mij nog een keer! Waarmee? Lees ‘Wakker’ zelf dan kom je erachter:-)

Deze thriller krijgt van mij 4,5 Sterren.