Feelgood Recensie

Unhappy single van Yentl Spijk, uitgegeven door April Books

‘Unhappy single’ heeft een rustige cover in aardse kleuren maar juist door deze kleuren en de titel valt deze debuutfeelgood voor mij wel op!

Jill droomt al van jongs af aan van huisje-boompje-beestje maar de realiteit is helaas anders. Ze is op haar 29ste nog vrijgezel en dat vindt ze maar niks. Haar vriendinnen Valerie en Chantal zijn bezet en haar familie vraagt om de haverklap of ze al een vriend heeft. Erg vrolijk wordt Jill er niet van. Wanneer Jill online op zoek gaat naar een verjaardagscadeau voor haar vader op een mountainbike site komt ze haar droomman Daan tegen. Ze kan hem niet uit haar hoofd zetten en trekt de stoute schoenen aan. Jill zoekt hem op via sociale media, stuurt een volgverzoek en voordat ze het weet chatten ze er op los. Daan geeft haar tijdens die chatgesprekken een apart gevoel maar is dit wel zo? Is ze niet te wanhopig op zoek naar een relatie?

Wat een debuut van een feelgood heeft Yentl Spijk geschreven en wat heeft ze er een gave playlist aan toegevoegd! In ‘Unhappy single’ heeft de auteur situaties uit het leven gebruikt die voor menigeen herkenbaar zijn.Jill is stapelverliefd op Daan en de vonken vliegen er dan ook vanaf nadat de eerste zoen heeft plaats gevonden. Jill maakt dan ook mooie momenten met Daan mee. Maar ik vind Jill ook wel wat naïef. Ik vind dat ze Daan wel wat meer had mogen confronteren met zijn gedrag. Maar ja liefde maakt blind hé.

De auteur heeft de personages goed uitgewerkt. Van beide personages is wel wat te zeggen, zowel Daan als Jill hebben me geïrriteerd. Wat Daan wel goed heeft gedaan is dat hij Jill over haar baan heeft laten nadenken. Ik ben dan ook blij dat Jill haar personage zich ontwikkelt, ook al is dit vooral tegen einde van ‘Unhappy single’.

Yentl Spijk heeft een vlotte schrijfstijl waardoor haar debuut leest als een tierelier. En dat is heel fijn want ik wilde natuurlijk weten hoe ‘Unhappy single’ af zou lopen. En het einde was wel een klein beetje een teleurstelling en aan de andere kant ook weer niet…. Lekker vaag hé. Ik ga het einde natuurlijk niet verklappen, die mag je natuurlijk zelf lezen!

‘Unhappy single’ krijgt van mij 3,5 Sterren.