Recensie Roman Serie

Tussen de regels van Lauren Asher, uitgegeven door Love Books

‘Tussen de regels’ is deel 1 uit de Dreamland miljardairs

Op de blauwwitte cover staat een kasteel in een Disney-achtige stijl afgebeeld met daarin staat het wit de titel ‘Tussen de regels’ waardoor de cover gelijk mijn aandacht trekt.

Na het overlijden van hun opa Brady Kane, krijgen de drie broers, Rowan, Declan en Clay, van de notaris individueel een brief uitgereikt. Rowan leest in zijn brief dat hij de opdracht krijgt om als directeur van Dreamland de attracties in het park te vernieuwen. Rowan vertrekt vanuit Chicago naar Dreamland, waar hij tijdens een medewerkersbijeenkomst kennis maakt met de te laat komende Zahra Gulian. Rowan moet de klus in en half jaar klaren maar verwacht dat hij weinig met de te laat komende Zahra te maken krijgt…..Zahra, die al een tijdje bij Dreamland werkt, besluit met drank op op een avond een mail te schrijven waarin ze een analyse geeft waarom een van de duurste attracties waardeloos is en wat er volgens haar moet gebeuren. Wanneer ze de volgende ochtend merkt dat ze de mail heeft verzonden, neemt ze zich voor nooit meer te drinken. Ze voelt de bui dan ook al hangen wanneer ze de opdracht krijgt om zich te melden bij Rowan. In gedachten is ze al ontslagen, maar ze heeft het mis want hij biedt haar een geweldig nieuwe baan aan. Ze moet met de vreselijk harde zakenman Rowan samenwerken, die alleen maar dollartekens in zijn ogen heeft.

In dit eerste deel ‘Tussen de regels’ van de serie Dreamland Miljardairs beginnen alle korte hoofdstukken met een halve zwarte bladzijde met een achtbaan er boven. Ik vind dit erg mooi bedacht en zeer passend bij het verhaal.

De personages zijn goed door de auteur uitgediept. Rowan is een harde veeleisende en koude man. Zahra is niet op haar mondje gevallen. Wanneer Zahra en Rowan elkaar tijdens hun eerste ontmoeting aanraken knettert het maar dit laten ze natuurlijk niet aan elkaar blijken…Al snel kom ik achter wat er in hun rugzak met bagage uit het verleden zit. Gelukkig ontwikkelen Rowan als Zahra zich tijdens het verhaal. Natuurlijk loert het verleden op de loer en steekt ook zeker de kop op. Rowan is getekend door het verlies van zijn moeder op jonge leeftijd en heeft zich voor zijn gevoel altijd moeten bewijzen. Maar ik voel als lezer zijn angst en verdriet wanneer ik lees waar hij mee worstelt. Ik begrijp zijn overlevingshouding. Zahra is een gevoelige, vlotte en spontane meid en probeert door haar vrolijke karakter haar kwetsbare kant te verbergen. Wat ik ook snap want iedereen loopt niet gelijk met sores te koop.

Een kus voor een geheim….

De gebeurtenissen die Rowan en Zahra meemaken en de hobbels die ze moeten nemen heeft de auteur op een meelevende wijze en in de ik-vorm geschreven. Door die boeiende schrijfstijl van Lauren Asher leest ‘Tussen de regels’ snel. De spanning tussen Rowan en Zahra spat van het papier af. De liefdesscènes zijn best wel gedetailleerd omschreven dat ik het er warm van krijg. Dat mag van mij wel een tandje minder maar het boek ‘Tussen de regels’ is er niet minder goed om!

Met plezier heb ik dit verhaal gelezen en heb genoten van nummers van de playlist die voorin het boek zijn opgenomen. Ik geef het ‘Tussen de regels’ dan ook 4 Sterren! Enneh ik kijk zeker uit naar ‘Op een voorwaarde’ het 2e deel in de Dreamland Miljardairs serie, waar het verhaal van Declan te lezen is!