De duik van Sara Ochs, uitgegeven door uitgeverij De Fontein

Wauw, een schitterend wit strand, mooie huisjes en een helder prachtig blauwe zee én lucht! Het lijkt een waar paradijs! Het roept eventjes een gelukzalig momentje bij me op. Door het lezen van de quote ‘We hopen dat je het overleeft…’ land ik nuchter met twee voeten op de grond. Mijn interesse is gewekt in ‘De duik’ en ik kan dan ook niet wachten om een duik in deze thriller te nemen!

Een groepje beginnende duikers wordt door de instructrice Cass voor hun eerste duik meegenomen naar de kust van Koh Sang. Ondanks dat een cursist niet op komt dagen besluit Cass met de overige drie het water in te gaan. Het lijkt allemaal erg voorspoedig te gaan totdat ze een vreselijke ontdekking doen. Een van de beginnelingen maakt hierdoor een duikersfout. Op de automatische piloot keert Cass terug naar de kust. Wanneer ze zich realiseert dat een van de duikers dood is en de andere zwaargewond raakt ze in schock… Wanneer iemand haar zorgvuldig opgebouwde leventje op het prachtige eiland komt verstoren door aan te geven dat Cass haar geheim openbaar zal worden gemaakt heeft ze het helemaal niet meer….

‘De duik’ van Sara Ochs begint me toch met een proloog waar ik u tegen zeg, jemig dit belooft wat hoor. En wanneer ik denk dat ‘De duik’ na zo’n proloog rustig van start gaat, heb ik het helemaal mis! De auteur zorgt ervoor dat de spanning gelijk fors aanwezig is.

De auteur heeft de thriller ‘De duik’ vanuit 2 personages geschreven. Het boek is ingedeeld in hoofdstukken van Cass en Brooke. Cass heeft een nieuw leven opgebouwd op Koh Sang en de dreiging dat haar geheim wordt onthuld heeft enorme impact op dat leventje en haar omgeving. Brooke is een Instagram influencer en is dit keer voor haar account Brookeatrip naar Koh Sang in Thailand afgereisd. Ze is erg nieuwsgierig van aard.

Alle personages hebben allemaal hun eigen karakter meegekregen van Sara Ochs waarbij de nodige psychologische bagage niet ontbreekt. Al snel blijkt dat Cass niet de enige is die iets te verbergen heeft….

Sara Ochs heeft zo’n boeiende schrijfstijl dat ‘De duik’ leest als een tierelier! Ik heb haar boek in één ruk uitgelezen. En na het lezen van de laatste bladzijde was ik totaal in schok! Wauw wat een onthulling!

‘De duik’ krijgt van mij 5 sterren.