Wraak van Charlotte Link, uitgegeven door Xander uitgevers

Wat een intrigerende cover en titel. Want ‘Wraak’ voor een thriller is natuurlijk een geweldige titel, tenminste dat vind ik. Alleen daarom wilde ik deze thriller graag gaan recenseren. Later hoorde ik dat dit boek eerder uit is gebracht onder de titel ‘Andere kind’. Wat ik zeker na het lezen van ‘Wraak’ een hele toepasselijke vind.

Scarborough is een klein plaatsje in North Yorkshire dat opgeschrikt wordt wanneer er in de zomer van 2008 een gruwelijk toegetakelde studente wordt gevonden. Helaas lukt het de politie niet om de dader op te sporen. Totdat er een aantal maanden later er nog een moord plaats vindt en het slachtoffer op net zo vreselijke wijze is vermoord als de studente.

Inspecteur Valerie Osmond vermoedt dat het 2e slachtoffer is geworden van een familiedrama. Heel langzaam wordt bekend dat binnen de familie een duister verborgen geheim uit een ver verleden is. Zal Valerie op tijd ontdekken wie de wraakzuchtige en meedogenloze crimineel is.

Het eerste hoofdstuk van ‘Wraak’ speelt zich af in 1970 begint sterk en veelbelovend. Voor mij is het een teleurstelling wanneer ik verneem dat ik na het eerste hoofdstuk maar moeilijk in het verhaal kom. Inmiddels weet ik door ervaring dat doorlezen vaak loont. Ik moet gewoon even geduld hebben. En dan, ja hoor, wordt ‘Wraak’ spannender en boeiender en krijg ik een big smile op mijn gezicht. Want mijn geduld is beloond!

‘Wraak’ heeft 3 verhaallijnen. Zoals al aangegeven begint het verhaal in 1970 en springt daarna 2008. In de verhaallijn van 2008 vinden de gruwelijke moorden plaats. Daarnaast heeft Charlotte Link het verre verleden, dat begint in de tweede wereldoorlog, van Fiona en Chad verweven in de verhaallijn van 2008. Door deze drie verhaallijnen krijg ik als lezer te maken met een diversiteit aan personages. De auteur heeft de personages zo uitgewerkt dat deze levensecht op mij overkomen. Het personage van Leslie maakt echt een ontwikkeling. Door wat ze op persoonlijk vlak heeft mee moeten maken komt Leslie bij mij in het begin zeker niet als een sterke persoonlijkheid over. Aan het einde van deze spannende thriller met behoorlijk wat gruwelijkheden kreeg ik steeds meer respect voor Leslie. Mooi om te lezen dat zij zich ontwikkelt naar een krachtige vrouw met doorzettingsvermogen.

En wanneer het einde van ‘Wraak’ inzicht komt word ik totaal door Charlotte Link verrast. Ze heeft namelijk voor ‘Wraak’ zo’n bizarre ontknoping bedacht waardoor ik mijn trage leesstart gelijk vergeet.

‘Wraak’ krijgt van mij 4 sterren.