Kinderspel van Wicher Ponne, uitgegeven door uitgeverij Keytree

Op de cover staat een mannelijk ogend silhouet in een duister achtergrond en op de voorgrond zie ik een vrouw staan. De man kijkt naar de vrouw, die van de zijkant zichtbaar is. Ik kan de titel ‘Kinderspel’ er nog niet aan koppelen maar de cover prikkelt. Ik wil meer weten van deze thriller, wat trouwens het eerste deel is in de verhalen van Hamako….

De Japanse Hamako Suzuki besluit om in januari 1987 naar Engeland te vertrekken om haar Britse vader te zoeken. Haar zoektocht werpt geen vruchten af want haar vader is lastig te vinden, dit maakt Hamako somber. Het is maar goed dat ze een baantje heeft gezocht zodat ze tenminste afleiding heeft. Ze werkt in de horeca, daar ontmoet ze Ian Majorney, waar ze een relatie mee krijgt. Niet lang daarna krijgt haar zoektocht een verrassende wending. Waarom Hamako haar vader zoekt en wat ze daarmee wil bereiken wordt langzamerhand duidelijk. En haar vader, zal ze die uiteindelijk vinden? En wat voor werk doet hij tegenwoordig, vroeger had hij niet een echt vredig beroep…..
Hamako weet een ding zeker, namelijk dat in Engeland alles anders is en dat haar wereld op zijn kop staat.

Wat een spannende en intrigerende thriller is ‘Kinderspel’ van Wicher Ponne. En wat blijkt? De thriller is het eerste deel van de serie Verhalen van Hamako, Na het lezen van ‘Kinderspel’ kijk ik zeker uit naar het volgende deel.

De personages zijn allemaal goed uitgewerkt. Sommige situaties maken Hamako wel wat onzeker in het voor haar onbekende cultuur. Ze heeft tijd nodig maar weet zich uiteindelijk aardig goed aan te passen in Londen. Hamako is vasthoudend en wil hoe dan ook haar vader vinden. Wanneer ze bijna de waarheid ontdekt, komt ze een vervelende situatie terecht. Door haar meditatie-ervaring weet ze haar gedachten in de hand te houden totdat er iets naars over haar overleden moeder wordt gezegd….
In ‘Kinderspel’ houdt de auteur sommige personages aardig schimmig. Hij weet op een boeiende en spannende wijze het schimmige rond de personages heel langzaam te onthullen en komen er geheimen boven tafel….
Het verhaal fascineert me, ik kan het niet wegleggen en lees het boek in de nachtelijke uurtjes uit.

‘Kinderspel’ krijgt van mij 4 Sterren.