Blogtour Feelgood Recensie

Herfstdromen in Mermaids Point van Sarah Bennett, uitgegeven door Dutch Venture Publishing

Door de sfeervolle cover van ‘Herfstdromen in Mermaids Point’ krijg ik zelf al zin om aan het strand te gaan wandelen met onze hond. Ondanks dat het hier ook herfst is en het weer af en toe best onstuimig is ziet het strand in Mermaids Point er een stuk aantrekkelijker uit…

Gareth was voor Narissa Morgan de liefde van haar leven. Ondanks dat het al heel wat jaar geleden is dat ze hem is verloren kan ze het niet loslaten en verder gaan met haar leven. Ze werkt als huishoudster en receptioniste bij de huisartsenpraktijk in Mermaids Point. Narissa maakt zich zorgen wat er gaat gebeuren wanneer Doc met pensioen gaat. Kan ze haar baan en haar appartement houden wanneer er een nieuwe huisarts gevonden wordt?

Tom Nelson wordt wakker geschud wanneer er iets heftigs op de school van zijn kinderen Emily en Max is gebeurd. Hij beseft zich daardoor dat hij na het verlies van zijn vrouw Anna zich volledig op zijn werk heeft gestort. Hij besluit om samen met zijn kinderen een weekje naar het kustplaatsje Mermaids Point te gaan om te onderzoeken of het een optie is om het drukke Londen achter zich te laten en in Mermaids Points als huisarts een nieuwe start te maken. De vraag is alleen of dit gaat lukken met de huishoudster/receptioniste van de oude Doc, want die ziet hem liever gaan dan komen……

Net zoals het eerste deel ‘Zomerliefde in Mermaids Point’ van Sarah Bennett is ‘Herfstdromen in Mermaids Point’ ook weer een heerlijk feelgood verhaal waar ik bij wegdroom.

Zoals de auteur de personages in haar verhalen beschrijft en uitdiept vind ik erg goed. Ze geeft alle personages een karakter waarvan het gedrag herkenbaar is. Alle emoties die voorbij komen zoals het verlies van een dierbare, onzekere gevoelens van pubers, humor en maar ook zeker de spanning tussen Tom en Nerissa is voelbaar. Voor mij als een wat oudere lezer snap ik waarom Tom en Nerissa, gezien hun verleden, op een rationele wijze met hun gevoel omgaan ondanks dat …..

‘Ze draaiden om elkaar heen als de maan om de aarde, waarbij de afstand de magnetische aantrekkingskracht teniet deed.’

Sarah Bennett schrijft op zo’n wijze dat ik het verhaal beeldend voor mij zie en intens beleef. Ik vind dat deze twee toffe verhalen zeker ingrediënten hebben voor een tv-serie!

De twee verhalen die afspelen in de zomer en de herfst in Mermaids Point hebben heerlijke verhalen gegeven. Ik kijk er naar uit wat Sarah Bennett voor de seizoenen winter en lente gaat bedenken.