Blogtour Recensie Roman Serie

Het duistere geheim van Lily van Kirsty Ferry, uitgegeven door Dutch Venture Publishing

De kleur lila maakt de cover wat flets waardoor mijn oog minder snel op dit boek valt. Maar toch is er iets waardoor ik het boek oppak. Zijn het de half afgebeelde foto’s? Of zijn het wederom toch de sleutels die mijn nieuwsgierigheid wekken….

Wanneer actrice Cordelia Beaumont (Cordy) op een zomerse dag geconfronteerd wordt met de wateroverlast in haar woning weet ze niet hoe snel ze de trein moet pakken om naar haar vriendin Merryn te reizen. Weg uit die drukke warme stad en op weg naar het prachtige Landgoed Pencradoc in Cornwall, waar Merryn werkt.

Op het landgoed is in 1895 de theaterlegende Lily Valentine ooit te gast geweest en het idee is opgepakt om nu een tentoonstelling over deze Victoriaanse actrice op te zetten. Samen met de kunstenaar Matt Harker belandt Cordy in een mysterieuze wereld. Ze ontdekken samen dat de actrice een geheim achterliet die zeker in die tijd het daglicht niet kon verdragen….

Net zoals in het vorige deel in deze serie van Kirsty Ferry heeft ook deze spannende feelgood twee verhaallijnen. Het verhaal begint in het heden maar maakt al snel ook een sprong naar het verleden. Dat het landgoed Pencradoc daar een grote rol in speelt, is vast geen verrassing.

Met een sprong naar het verleden, naar 1895 om precies te zijn, maakt de auteur mij als lezer verder deelgenoot in het leven van Jago, Alys, hun kinderen en het bijdehante en talentvolle nichtje Elsie. Jago en Alys wonen tijdelijk op Pencradoc omdat de verbouwing van hun eigen woning langer duurt dan verwacht. Wanneer Jago op een dag vertelt dat zijn vriend Edwin Griffiths hem een brief heeft gestuurd met de vraag of hij samen met zijn vrouw Lily Valentine een bezoek mag brengen aan het landgoed, reageert Elsie enorm opgewonden. Ze is al jaren fan van Lily Valentine en kan dan ook niet wachten totdat de gasten zijn gearriveerd om haar plakboeken te laten zien.

De auteur weet door het gebruik van korte hoofdstukken voor beide verhaallijnen mij goed vast te houden. Er is romantiek, humor en heeft de feelgood vooral in de verhaallijn ‘heden’ een paranormaal tintje. Wat ook zeker spanning oproept.

Van ‘Het duistere geheim van Lily’ heb ik meer genoten dan van het vorige deel ‘Het geheim van Rose’. De auteur heeft naar mijn mening in dit laatste deel van deze vierdelige serie meer humor gebruikt. De meelijwekkend de situatie van Cordy, toen ze door de vloer was gezakt, zag ik helemaal voor me. Haar ene been bungelend door de vloer en haar andere been helemaal opgetrokken zodat haar knie haar gezicht raakt. En dat dan uitgerekend de persoon haar komt redden waarmee ze eerder op de dag een kleine aanvaring heeft gehad, werkte bij mij wel even op mijn lachspieren.

Er is niets logisch aan Pencradoc!

En die woorden kloppen als een bus want er zal duister geheim ontrafeld moeten worden. Dat de personages uit het verleden hiervoor in het hoofd en in de huid kruipen van de personages uit het heden maakt het verhaal erg mysterieus en spannend. De romantische liefde die in het heden opbloeit tussen de mysterieuze en spannende gebeurtenissen maakt ‘Het duistere geheim van Lily’ tot een heerlijke feelgood.

‘Het duistere geheim van Lily’ geef ik dan ook 4 Sterren.