Woede van Tamara Geraeds, uitgegeven door De Crime Compagnie

Het in oranje geschreven woord ‘Woede’ op de cover trekt mij aan als een magneet en voordat ik het weet, sta ik het boek af te rekenen bij de kassa.

Robin, de zoon van Myrna en Koen de Wit, is al een aantal jaar verdwenen wanneer hij plotseling weer voor de deur staat! Sofie zijn jongere zusje herkent hem niet maar Daan zijn oudere broer wel. Het gezin weet niet wat hen overkomt maar zijn ontzettend blij dat Robin weer thuis is en sluiten hem dan ook liefdevol in hun armen. Robin heeft last van nachtmerries maar vertelt niet veel over waar hij al die jaren is geweest. Is er iets niet in de haak? Heeft Robin soms iets te verbergen?

Tamara Geraeds heeft me tijdens het lezen van de eerste twee bladzijden al helemaal ingepalmd. Ik weet gelijk dat dit verhaal me niet los gaat laten en dat klopt. ‘Woede’ bestaat uit een aantal verhaallijnen waarin ook gebeurtenissen uit het verleden zijn opgenomen en worden vanuit de personages van Myrna, Koen en Robin verteld. Door de korte hoofdstukken is het allemaal makkelijk te volgen. Deze thriller is zo spannend dat dit ten koste gaat van mijn nachtelijke uurtjes want ik kan het boek maar moeilijk wegleggen.

Ik vind dat de personages, in dit soms ook wat mysterieuze verhaal, goed zijn uitgewerkt. Robin zijn personage heeft heftige situaties meegemaakt en dit raakt mij enorm. Maar ook het verdriet van Myrna om haar vermiste kind, dat zo erg is dat ze menig keer in verschillende jongens haar eigen Robin ziet. De situaties lopen dan zo hoog op dat de politie er aan te pas moet komen…..

En over die personages, hun verschillende emoties, kom ik steeds beetje bij beetje meer te weten en waarom zij zich zo gedragen zoals ze doen. Maar o, o, o, wat is de woede in dit verhaal intens! Ja, ik weet dat het boek zo heet maar die woede spat af en toe gewoon van het papier af!

‘Woede’ van Tamara Geraeds is een intens, heftige en spannende thriller en ondanks het wat voor mij ongeloofwaardige einde vind ik het zeker een aanrader!

Dit boek geef ik dan ook 4 Sterren!