Verborgen tralies van Melissa Skaye, uitgegeven door LetterRijn

De gekozen cover past absoluut bij het verhaal. Covers met prachtige afbeeldingen zoals deze trekken altijd mijn aandacht. Het boek blijft alleen daardoor al in de boekhandel niet in het schap liggen!

Wanneer Aisha Vermeulen, de vriendin van rechercheur Luca Borra, op 15 november 2017 verdwijnt blijft ze na alle inspanningen en initiatieven spoorloos. Luca, zijn collega Sanne Philips en de paragnost Will de Jager helpen hem aan alle kanten om Aisha terug te vinden maar tevergeefs… Wanneer vier jaar na Aisha’s verdwijning Sanne’s collega en goede vriendin Franka Catini plotseling verdwijnt, wordt de depressieve Luca hierdoor wakker geschud. Ondanks het trillen, zijn angsten en het zweten gaat Luca Sanne helpen om Franka op te sporen….

Toen ik aangaf dat ik de thriller ‘Verborgen tralies’ geschreven door Melissa Skaye mocht recenseren werd mij gevraagd of ik de eerdere uitgekomen delen van deze serie al had gelezen. Helaas moest ik die vraag ontkennend beantwoorden. Echter ben ik wel vaker halverwege in een serie thrillers gestapt dus ik maakte me er geen zorgen om. Tuurlijk heb ik al lezende gemerkt dat Luca, Sanne en Will samen meer hebben meegemaakt en dat er in sommige gevallen teruggegrepen naar (on)opgeloste zaken in het verleden. Maar is dit een belemmering of storend geweest? Echt niet hoor!

De auteur heeft een prettige schrijfstijl en het verhaal leest dan ook als een tierelier. Melissa weet me tijdens het lezen van ‘Verborgen tralies’ verschillende keren aangenaam te verrassen. Het is een thriller, dus dat er minder fijne maar ook heftige gebeurtenissen te lezen zijn in het verhaal is dan ook niet vreemd. De auteur weet me heel makkelijk op het verkeerde been te zetten. Want aan de verhaallijnen die in het begin zijn ingezet, worden halverwege er een aantal aan toegevoegd. ‘Huh, dit meen je niet!’ was de gedachte die door mijn hoofd schoot. Ik vind het echt magnifiek bedacht van de auteur. En wanneer je tegen einde denkt te weten hoe het allemaal in elkaar zit, denk dan nog maar een keer…

Melissa heeft echt een superspannend psychologische thriller geschreven waar ik van genoten heb! De psychologische druk die constant, consequent en voor een langere periode wordt uitgevoerd voel je duidelijk! Het is dan ook niet vreemd dat dit personage begint te twijfelen aan zichzelf. Wanneer hierbij ook nog intimidatie en geweld wordt gebruikt dan geloof ik zeker dat iemand het verleden vergeet. De auteur heeft dit op een kunstige wijze in een van haar verhaallijnen verwerkt.

De thriller ‘Verborgen tralies’ krijgt van mij 4,5 Sterren.