Feelgood Recensie Roman

Weer zo’n stom liefdesverhaal
 van Katelyn Doyle
, uitgegeven door A.W. Bruna uitgevers

De knaloranje cover met daarop in gele hoofdletters de titel valt natuurlijk gelijk op. De afbeelding van de vrouw die een prop papier of is het toch een zakdoekje? 🙂 naar achteren gooit en in het gezicht van de man terecht komt, vind ik wel grappig. Ik kom er graag achter of er in ‘WEER ZO’N STOM LIEFDESVERHAAL’ naast intriges de humor veel aandacht krijgt.

Seth Rubenstein en Molly Marks waren tijdens hun middelbare schoolperiode een setje totdat Molly op de avond voor het examenfeest Seth de bons gaf. Nu treffen ze elkaar na vijftien jaar tijdens de reünie. De sfeer is in het begin gespannen en er worden behoorlijke stekelige opmerkingen over en weer uitgedeeld. Toch is er ook een onweerstaanbare aantrekkingskracht en na een behoorlijke hoeveelheid drank belanden de twee met elkaar in bed. Na hun onenightstand sluiten ze de volgende ochtend een weddenschap af. Wie van hun vrienden zijn voor de volgende reünie nog een stel? Of zijn er nieuwe stelletjes gevormd? Ze benoemen er vier. Seth stelt dat zij het vijfde stelletje zullen zijn. Molly verklaart hem voor gek! Seth beweert stellig dat ze smoorverliefd op hem zal worden. Wie de weddenschap wint heeft gelijk over de liefde! Kan Seth in vijf jaar tijd zijn tegendeel bewijzen of krijgt Molly gelijk en levert het hem het een gebroken hart op…..

De titel ‘WEER ZO’N STOM LIEFDESVERHAAL’ van deze feelgood trok mij zo aan en wist ik eigenlijk meteen dat ik dit verhaal wilde lezen. De informatie over waar dit boek gaat bevestigde dit gelijk.

Katelyn Doyle weet mij door de wijze waarop zij de karakters van de personages gedetailleerd beschrijft helemaal in het verhaal te sleuren.
Molly is door een trauma in haar jeugd beschadigd en weet niet goed hoe ze met verschillende emoties om moet gaan. Ondanks dat Molly vaak toch wel cynisch of sarcastisch reageert kan ze soms ook heel gevat uit de hoek komen. Ik ben verscheidene keren in de lach geschoten. Door haar ervaring in het verleden houdt Molly de deur voor de liefde dicht, ze moet er niets van hebben. Ze is er stellig van overtuigd dat romantiek nep is. Dit staat haaks op haar werk als schrijfster. Ze schrijft namelijk romcomscenarios voor Hollywood.

Seth heeft in de afgelopen jaren talloze slechte dates en kortstondige relaties gehad. Ondanks dat en zijn werk als echtscheidingsadvocaat gelooft hij nog steeds stellig in ware liefde.
Seth komt bij mij over als een gevoelige en liefdevolle man, die ook wel een traantje wegpinkt maar ook eentje die positief is en de moed niet laat zakken. Ik heb het af en toe echt met hem te doen waardoor ik soms Molly met haar bitcherige gedrag wel wat kon doen. Ik heb echt wel gedacht of deze twee personages wel bij elkaar passen. Hun karakters liggen zo ver uit elkaar.

De auteur heeft in deze slow burn romance met vele verrassende situaties de ogen bij de personages geopend. Dit gaat met verschillende emoties gepaard en een daarvan is zeker humor! Maar ook verdriet, angst, vluchtgedrag, boosheid en natuurlijk romantiek komt langs. Door de kunstige schrijfstijl van Katelyn Doyle zijn die emoties intens en voelbaar!

‘Weer zo’n stom liefdesverhaal’ is een heerlijke feelgood waar ik erg van genoten heb! Ik lees graag nog zo’n stom liefdesverhaal:-)

‘Weer zo’n stom liefdesverhaal’ geef ik 4,5 sterren.