Niet meer terug van Jo Spain, uitgegeven door uitgeverij De Fontein

De cover van ‘Niet meer terug’ laat mij een tropische omgeving zien. Eentje waar ik wel een paar weekjes wil vertoeven. De titel van deze thriller en de tekst op de cover suggereren dat er iets ernstig aan de hand is en dat teruggaan niet kan…..

Rose verrast haar man Luke en neemt hem een week mee op reis naar een Caribisch paradijs. Ze genieten van hun verlate huwelijksreis totdat de laatste dag is aangebroken. Rose ziet er ellendig uit en ze wil niet meer terug naar Londen. Met veel moeite komt Luke erachter dat Rose door haar agressieve ex in hun huis is aangevallen. Rose heeft zich met hand en tand verweerd waardoor haar ex lelijk ten val gekomen… en heeft deze val niet overleefd! Er ligt dus al een week een lijk in hun appartement! Luke belt Mickey, de enige die hen kan helpen. Zij kan ervoor zorgen dat Rose nooit meer hoeft te vluchten…

Het is al even geleden dat ik een thriller van Jo Spain heb gelezen en toen ik in de brochure van uitgeverij De Fontein ‘Niet meer terug’ van deze auteur zag staan, wist ik gelijk dat ik het verhaal graag wilde lezen.

In ‘Niet meer terug’ zijn er diverse fascinerende personages die een belangrijke rol spelen. Naast de personages van Rose en Luke vind ik het personage van Mickey erg interessant. Ik vind de karakters goed uitgewerkt. Rose is iemand waarvan ik, en ik weet het is een afgezaagde quote, echt vind dat bij haar niets is zoals het lijkt! Ik ga daar verder niet over uitweiden maar wat heeft zij mij op verschillende manieren verrast. Van de ene verrassing viel mijn mond open en had ik zoiets van: Dit meen je toch niet?!! En in een andere situatie vond ik dat Rose de juiste keuze heeft gemaakt.
En dan Luke, hij is nu echt een hele lieve man maar toch is er iets wat hij met zich meedraagt. Ook Luke heeft mij erg verrast. Zijn karakter geeft niet snel op en hij is echt een doorzetter. Ik hou daarvan.

‘Niet meer terug’ is een zeer boeiende thriller met intriges, leugens, geheimen en plotwendingen. De auteur weet mij als lezer telkens weer te verrassen en daardoor een andere denkrichting op te sturen. Wanneer ik denk te weten hoe het verhaal loopt gebeurt er wel weer iets waardoor ik soms even in de war ben, hahaha. Daarnaast zijn sommige situaties wel voorspelbaar maar dit heb ik niet als storend ervaren.

Jo Spain heeft een pakkende schrijfstijl, ze weet de spanning zo op te voeren dat deze voelbaar is. Het wordt steeds lastiger om de geheimen te bewaren. Ik wil natuurlijk maar een ding en dat is de waarheid weten! Ik leg het boek niet eerder weg totdat ik de laatste bladzijde heb gelezen…..

‘Niet meer terug’ krijgt van mij 4 sterren.